Målgruppe

Børn og unge med tale- og sprogvanskeligheder, som har behov for en indsats med fokus på for eksempel bedre taletydelighed eller sætningsopbygning.

Formål

Formålet er, at barnet modtager en indsats, der er tilrettelagt ud fra dets specifikke vanskeligheder og ressourcer.

Målet er, at barnet bliver i stand til at arbejde med sine kommunikationsvanskeligheder, og at barnets omgivelser, i det omfang det er relevant, modtager rådgivning om og vejledning i at understøtte det lærte.

Midler og metoder

Undervisningen indeholder:

  • Individuel målsætning og plan for indsatsen
  • Løbende evaluering samt tilpasning af målene
  • Rådgivning og vejledning af forældre og/eller til barnets professionelle netværk
  • Ydelsen - eller dele af ydelsen - kan efter en faglig vurdering afvikles via video, telefon eller ved fysisk fremmøde.

Effekt

Barnet lærer at kompensere for sine vanskeligheder med udgangspunkt i egne ressourcer. Hvert forløb afsluttes med en statusrapport, hvor udbyttet af forløbet evalueres.

Barnets videre forløb

IKH indgår gerne i drøftelse af relevant videre foranstaltning for at sikre barnets videre udvikling.

Tidsforbrug

Tidsforbruget afhænger af den konkrete opgave, som bliver individuelt tilrettelagt og afregnet efter gældende takst.

Værd at bemærke

Indsatsen foretages i udgangspunktet af logopæder, men fysioterapeut og psykolog kan inddrages efter behov.

Det er altid en mulighed, at lave en individuel aftale, så kontakt os endelig for at høre nærmere.

Kontakt

Anni Viuff Hansen

Logopæd i stemmeafdelingen

Tlf.: +45 2922 1909